Minecraft îi învață pe copii despre tehnologie, dar există un dezechilibru de gen în joc
Argumentele despre "este timpul
ecranului" sunt susceptibile de a apărea în multe gospodării cu copii mai
ales pe timpul vacantei. Fiind unul dintre cele mai bine vândute jocuri
digitale din toate timpurile, Minecraft va fi probabil principalul vinovat.
Într-un studiu recent realizat de
australieni, "timpul de ecran" exagerat a fost evaluat ca fiind principala
preocupare de sănătate a copilului, dar orientările actuale privind limita de
timp nu sunt doar criticate de unii experți, ci și foarte dificil de realizat pentru
multe familii.
Din fericire, au aparut mai multe
sfaturi practice. Începem să vedem cercetări care privesc dincolo de numărul de
ore petrecute si studiaza mai degraba despre ceea ce fac copiii cu adevarat în
timpul lor de joc digital.
Cercetarea noastră contribuie la
acest lucru prin studierea caracteristicilor jocului Minecraft pentru copii în
Australia, aruncând lumină asupra modului în care copiii accesează jocul,
evaluând natura socială a jocului și oferind o verificare reală a pretențiilor
privind neutralitatea de gen.
Înțelegerea fenomenului Minecraft
Minecraft este atat spatiu de joacă
digital, cat si un joc digital. Jucătorul controlează un personaj într-un mediu
virtual care poate fi manipulat în diverse moduri, cu diferite grade de
dificultate. Nu există un obiectiv definitiv, iar jucătorii sunt liberi să-și
creeze și să-și îndrepte propriile interacțiuni cu peisajul și locuitorii săi -
alți jucători.
De când a fost lansat oficial în
2011, au fost vândute peste 120 de milioane de exemplare Minecraft. Jocul este
unul dintre cei mai căutați pe YouTube, iar în 2016 a fost lansată o versiune
educațională pentru utilizare în școli.
În ciuda acestor indicații ale
permeabilității, nici o lucrare anterioară nu a identificat cât de populară
este de fapt cu copiii din Australia.
În consecință, am analizat 753 de
părinți cu copii cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani care trăiesc în Melbourne
și am publicat recent concluziile în “New Media and Society”
și „Conferința ACM SIGCHI” privind interacțiunea dintre calculator-om în joc.
Rezultatele arată că 53% dintre
copiii cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani și 68% dintre copiii cu vârste
cuprinse între 9 și 12 ani joacă activ Minecraft. Mai mult de jumătate dintre
aceștia joacă mai mult de o dată pe săptămână.
Acum este clar că Minecraft nu este
un pasaj trecator, ci mai degrabă o nouă completare a repertoriilor de jocuri din
secolul 21. Este esențial să formăm o înțelegere detaliată a modului în care
copiii folosesc jocul și cum se potrivește acest lucru cu "lumile de
joc" globale.
Minecraft
este o activitate socială
Reflectând creșterea numărului de tablete
în jocurile digitale pentru copii, mai mult de 70% dintre copiii cu vârste
cuprinse între 3 și 8 ani joacă în primul rând Minecraft pe o tabletă. Aceasta
scade la 50% la copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani, cu o creștere
corespunzătoare a jocului pe PC, cazul în care este posibil un joc mai complet
din punct de vedere tehnologic.
În ciuda mitului persistent în care se
spune ca jocul digital este o activitate solitară, 80% dintre copii din
eșantionul nostru au jucat uneori Minecraft cu altcineva - inclusiv frați,
prieteni, părinți, alte rude sau alți jucători online. Și aproape jumătate de
cele mai multe ori jucat cu altcineva.
Deși există dovezi că jocul copiilor
între părinți și copii este una dintre modalitățile mai eficiente de a maximiza
beneficiile jocului digital, doar 11% dintre părinți juaca Minecraft cu copiii
lor.
Minecraft
nu este neutră din punct de vedere al genului
Minecraft este atrăgător atît pentru
băieți, cît și pentru fete. Creatorul jocului, Notch, a susținut că "identitatea
sexuala nu există" în Minecraft, iar discursul popular se referă, în mod
obișnuit, la jocurile digitale ale copiilor de vârstă mică.
Dar studiul nostru arată că acest
lucru nu pare să se reflecte în demografia reală a jucătorilor.
Am constatat ca este mult mai putin
probabil că fetele cu vârsta cuprinsă între 3 și 12 ani să joace Minecraft
decât băieții, 54% dintre băieți și doar 32% dintre fete. Această diferență a
fost cea mai mare la copiii mai mici: 68% dintre băieții cu vârste între șase
și opt în studiul nostru au jucat Minecraft, dar numai 29% dintre fete.
Acest lucru este important, deoarece
jocul digital al copiilor de vârstă mică este legat de dezvoltarea încrederii
și a alfabetizării prin tehnologia digitală.
Comentarii
Trimiteți un comentariu