Minecraft îi învață pe copii despre tehnologie, dar există un dezechilibru de gen în joc

            Argumentele despre "este timpul ecranului" sunt susceptibile de a apărea în multe gospodării cu copii mai ales pe timpul vacantei. Fiind unul dintre cele mai bine vândute jocuri digitale din toate timpurile, Minecraft va fi probabil principalul vinovat.

            Într-un studiu recent realizat de australieni, "timpul de ecran" exagerat a fost evaluat ca fiind principala preocupare de sănătate a copilului, dar orientările actuale privind limita de timp nu sunt doar criticate de unii experți, ci și foarte dificil de realizat pentru multe familii.

            Din fericire, au aparut mai multe sfaturi practice. Începem să vedem cercetări care privesc dincolo de numărul de ore petrecute si studiaza mai degraba despre ceea ce fac copiii cu adevarat în timpul lor de joc digital.

            Cercetarea noastră contribuie la acest lucru prin studierea caracteristicilor jocului Minecraft pentru copii în Australia, aruncând lumină asupra modului în care copiii accesează jocul, evaluând natura socială a jocului și oferind o verificare reală a pretențiilor privind neutralitatea de gen.

            Înțelegerea fenomenului Minecraft

            Minecraft este atat spatiu de joacă digital, cat si un joc digital. Jucătorul controlează un personaj într-un mediu virtual care poate fi manipulat în diverse moduri, cu diferite grade de dificultate. Nu există un obiectiv definitiv, iar jucătorii sunt liberi să-și creeze și să-și îndrepte propriile interacțiuni cu peisajul și locuitorii săi - alți jucători.

            De când a fost lansat oficial în 2011, au fost vândute peste 120 de milioane de exemplare Minecraft. Jocul este unul dintre cei mai căutați pe YouTube, iar în 2016 a fost lansată o versiune educațională pentru utilizare în școli.

            În ciuda acestor indicații ale permeabilității, nici o lucrare anterioară nu a identificat cât de populară este de fapt cu copiii din Australia.

            În consecință, am analizat 753 de părinți cu copii cu vârste cuprinse între 3 și 12 ani care trăiesc în Melbourne și am publicat recent concluziile în New Media and Society” și „Conferința ACM SIGCHI” privind interacțiunea dintre calculator-om în joc.

            Rezultatele arată că 53% dintre copiii cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani și 68% dintre copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani joacă activ Minecraft. Mai mult de jumătate dintre aceștia joacă mai mult de o dată pe săptămână.

            Acum este clar că Minecraft nu este un pasaj trecator, ci mai degrabă o nouă completare a repertoriilor de jocuri din secolul 21. Este esențial să formăm o înțelegere detaliată a modului în care copiii folosesc jocul și cum se potrivește acest lucru cu "lumile de joc" globale.

            Minecraft este o activitate socială

            Reflectând creșterea numărului de tablete în jocurile digitale pentru copii, mai mult de 70% dintre copiii cu vârste cuprinse între 3 și 8 ani joacă în primul rând Minecraft pe o tabletă. Aceasta scade la 50% la copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani, cu o creștere corespunzătoare a jocului pe PC, cazul în care este posibil un joc mai complet din punct de vedere tehnologic.

            În ciuda mitului persistent în care se spune ca jocul digital este o activitate solitară, 80% dintre copii din eșantionul nostru au jucat uneori Minecraft cu altcineva - inclusiv frați, prieteni, părinți, alte rude sau alți jucători online. Și aproape jumătate de cele mai multe ori jucat cu altcineva.

            Deși există dovezi că jocul copiilor între părinți și copii este una dintre modalitățile mai eficiente de a maximiza beneficiile jocului digital, doar 11% dintre părinți juaca Minecraft cu copiii lor.

            Minecraft nu este neutră din punct de vedere al genului

            Minecraft este atrăgător atît pentru băieți, cît și pentru fete. Creatorul jocului, Notch, a susținut că "identitatea sexuala nu există" în Minecraft, iar discursul popular se referă, în mod obișnuit, la jocurile digitale ale copiilor de vârstă mică.

            Dar studiul nostru arată că acest lucru nu pare să se reflecte în demografia reală a jucătorilor.

            Am constatat ca este mult mai putin probabil că fetele cu vârsta cuprinsă între 3 și 12 ani să joace Minecraft decât băieții, 54% dintre băieți și doar 32% dintre fete. Această diferență a fost cea mai mare la copiii mai mici: 68% dintre băieții cu vârste între șase și opt în studiul nostru au jucat Minecraft, dar numai 29% dintre fete.


            Acest lucru este important, deoarece jocul digital al copiilor de vârstă mică este legat de dezvoltarea încrederii și a alfabetizării prin tehnologia digitală.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Va fi Super Mario vreodată un „sport olimpic”?

Aduceți apocalipsa zombie: cinci motive pentru care jocul de supraviețuire Fortnite este un succes