Va fi Super Mario vreodată un „sport olimpic”?


            Prezentarea primului ministru japonez Shinzo Abe ca Super Mario în ceremonia de închidere a Jocurilor Olimpice de la Rio 2016 a încântat audiențele din întreaga lume. De asemenea, a sugerat faptul că eSporturile - sau jocurile video, așa cum sunt convențional cunoscute - pot deveni parte a programului la Tokyo 2020.

            De fapt, fantasy-games-urile au devenit deja o realitate olimpică: Rio 2016 a fost primul joc în care a avut loc o competiție eSport - deși nu ați fi găsit-o în programul oficial.

            Show-ul eGames din British House, Rio a fost organizat de Chester King, un om de afaceri care a înființat recent Asociația eSports britanică și Grupul internațional eGames. Această competiție a prezentat jucătorii din opt țări - inclusiv campionul mondial EVO, Elliot "Ally" Carroza-Oyarce, care s-a confruntat cu Super Smash Bros pentru o medalie de aur (neoficial).

            „Apetitul este in crestere”

            Poate fi ușor pentru sceptici să respingă eSporturile; la urma urmei, ele par să nu aibe intensitatea fizică a "sportului propriu", iar majoritatea jocurilor au un cadru fantastic. Dar comunitatea de jocuri a atras atenția Comitetului Olimpic Internațional (care include în special skateboarding la jocurile de la Tokyo 2020), deoarece re-gândește cum să se conecteze cu publicul tinerr. Și nu sunt singurii.

            În 2013, SUA a aprobat vize pentru atleți pentru jucătorii eSports. Și la începutul acestui an, West Ham United a devenit primul club de fotbal din Marea Britanie care a angajat un jucător eSport - pentru a reprezenta echipa la turneele eSports, jucând popularul joc FIFA pe computer.

            Între timp, Federația Internațională de eSport se apropie tot mai mult de recunoașterea olimpică. Chiar și cel mai vechi sponsor olimpic, Coca-Cola, sa înscris ca sponsor global al eSports. Compania își asumă acum un rol de lider în eSports prin găzduirea unui eveniment săptămânal YouTube care prezintă cele mai recente știri din evenimentele eSports. Acest lucru indică, de asemenea, o schimbare în modul în care sponsorii operează în jurul evenimentelor sportive, în care posturile de televiziune sunt în afara și companiile de produse sunt înauntru.

            În timp ce scena este setată pentru ca eSport să își găsească drumul spre Jocurile Olimpice, aceasta face parte dintr-o imagine mult mai mare. Nu este clar nici dacă comunitatea eSport vrea să facă parte din Jocurile Olimpice, așa cum a subliniat Chester King:

            „Personal, cred că vor exista probleme majore cu eSporturile care au loc în timpul Jocurilor Olimpice. În primul rând, ce titlu de joc ai alege? Sunt atât de mule. Și ce platformă ați alege - PC, consola sau mobil? Viziunea eGames este de a avea reprezentanti din fiecare țară care joacă pentru multiple titluri și pe o platformă multiplă, astfel încât acest lucru nu se poate întâmpla în același timp cu Jocurile Olimpice, deoarece veți avea nevoie de toate arenele de interior doar pentru jocuri.”

            King vede valoarea jocurilor video competitive care se extind cu mult peste o apariție la Jocurile Olimpice. De asemenea, dorește să stabilească o diferență între ligile profesionale ale eSports (unde joci pentru o echipă) și ethosul olimpic, care aduce cei mai buni jucători din lume într-un mediu în care nu există premii; pur și simplu prestigiu și mândrie națională.


            Când l-am intervievat la Rio 2016, King - care se află pe o cruciadă de promovare a eSporturilor - a spus: "Jocul eSports, jucat cu moderare și avand o viata echilibrata, are beneficii incredibile, inclusiv in viața practiva și dezvolta abilitățile cibernetice, dar cel mai important ajută cu la creearea unei psihologii pozitive. "

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Minecraft îi învață pe copii despre tehnologie, dar există un dezechilibru de gen în joc

Aduceți apocalipsa zombie: cinci motive pentru care jocul de supraviețuire Fortnite este un succes